31 mar 2016

Powiew wiosny - wiosenne porządki w życiu? Czemu nie!

Cześć!


Czuję wiosnę. Bez wątpienia. Coraz dłuższy dzień, więcej słońca i wyższa temperatura. Lubię ten stan, gdy po zimie i chwilowym okresie „zawieszenia”, wstępuje we mnie nowy rodzaj energii. Snuję plany, wyznaczam nowe cele i porządnie zastanawiam się nad przyszłością.

Warto raz na jakiś czas zrobić „przegląd” swoich dotychczasowych działań. Może udało nam się zrealizować konkretne założenia i czas podnieść poprzeczkę wyżej, sięgać po więcej?
Żyjemy w szybkim tempie i nawet nie zdajemy sobie sprawy, w jakim punkcie teraz się znajdujemy. Najgorsza rzecz to zobojętnienie, popadnięcie w rutynę. Jeśli każdy kolejny dzień jest podobny do poprzedniego, nasza rzeczywistość zlewa się w całość. Może czas najwyższy przełamać ten wzorzec, zacząć robić coś nowego?

Odkrywanie nowych rzeczy. Eksploracja obszarów dotychczas nam nieznanych bądź niedostępnych dla nas, z różnych przyczyn. Może sami narzucamy sobie ograniczenia? Kwitujemy krótkim: to nie dla mnie.

A może właśnie dla Ciebie? Jeśli nigdy nie spróbowałaś, to dlaczego od razu wydajesz osąd?
Poznawanie nieznanego często wiąże się z koniecznością opuszczenia swojej strefy komfortu. Zawsze podejmujesz ryzyko. Możesz się rozczarować, ale możesz również doświadczyć nowych emocji, które okażą się strzałem w dziesiątkę!

Dlaczego poruszam ten temat? Ponieważ stoję przed poważnym wyborem. Niedługo kończę studia (magisterko, napisz się sama! :() i czas podjąć decyzję, co robić dalej. Plusem jest to, że kieruje mną ciekawość i chęć odkrywania. Nie należę do osób, które spuszczą głowę i biernie poddadzą się „nurtom życia”. Należę do tej drugiej (obserwując ludzi, wydaje mi się, że mniej licznej) grupy, w której zakasuje się rękawy i bierze się do pracy. Wiem, że osiągnięcie sukcesu zależy tylko i wyłącznie ode mnie – od mojej determinacji i zaangażowania. Wyznaczanie sobie celu i sprecyzowanie kierunku moich działań opłaci się w przyszłości. Co więcej, moja praca przynosi mi satysfakcję. To jest mój największy przywilej. Praca nie jest przykrym obowiązkiem, a szansą. Szansą dla pogłębiania moich zainteresowań, inwestycją w mój rozwój.

***
Wiosna kojarzy się z nowym początkiem, świeżym startem. Może warto usystematyzować swoją wiedzę i doświadczenie. Wyznaczyć cel i opracować strategię. Nie trać kolejnego dnia. Codziennie staraj się podjąć działania, które zbliżą Cię do zrealizowania Twoich planów. Małe kroczki, stawiane systematycznie mogą zaprowadzić Cię na sam szczyt :)
Po pewnym czasie pojawi się również satysfakcja. Najlepsze uczucie na świecie.

***

Jak jest u Was? Czy wraz z nadejściem wiosny decydujecie się na podjęcie radykalnych kroków? ;) Czujecie motywację do działania i bierzecie się do pracy nad sobą?  

Jestem uzależniona od lumpeksów! Nowy nabytek: skórzana ramoneska oversize, "najbrzydszy" sweter świata.
Torba: dziadostwo od Pan tu nie stał :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz, co sądzisz