13 lis 2015

Jak być FIT? Wyzwanie Nowy Rok - pewny krok!

Najczęściej wyszukiwaną frazą, po której trafiacie na mojego bloga, jest hasło: blog motywacyjny. 
Bardzo się z tego powodu cieszę ponieważ sama idea od samego początku kręciła się wokół motywacji. Chciałam pozostać zmotywowana oraz chciałam motywować inne osoby do działania. Zaczynałam stricte od fitnessu. Z czasem tematyka uległa aktualizacji - systematycznie poszerzam swoje horyzonty poznawcze, udoskonalam się zwiększając tym samym zakres zainteresowań. 

Od dłuższego czasu pracuję nad stworzeniem społeczności. Chcę na skrawku internetowej przestrzeni zebrać osoby, które podobnie jak ja, interesują się zdrowym odżywianiem, aktywnością fizyczną oraz rozwojem osobistym. 

Najprostszym sposobem zrealizowania tego planu, jest stworzenie grupy na Facebooku. Pomyślałam również, że dobrze byłoby stworzyć pewien mechanizm, który pomógłby nam się zjednoczyć. Takim mechanizmem jest wyzwanie, które nazwałam Nowy Rok - pewny krok. 

Wyzwanie ruszy 16 listopada 2015 i docelowo zakończy się 31.12 - tak naprawdę chciałabym, abyśmy ten czas wykorzystały na maksymalne skupienie się i wdrażanie zdrowych rozwiązań do naszego życia. Z racji tego, że nie ma tutaj żadnego guru - przywódcy, jesteśmy SAME DLA SIEBIE. Grupa będzie więc naszym wsparciem - osoby, które zdecydują się dołączyć do wyzwania staną się dla siebie nawzajem wsparciem, pocieszycielem oraz motywatorem. 

Z racji tego, że pracuję jako instruktorka, spotykam się z różnymi osobami, które deklarują, że chętnie skorzystałyby z takiego rodzaju pomocy. Wśród najczęściej wymienianych powodów, dla których zaniedbują regularność uprawiania sportu, wymieniają fakt, że brakuje im osoby, która chciałabym z nimi ćwiczyć. Nie oszukujmy się - o wiele łatwiej się zmotywować do ćwiczeń, gdy mamy koło siebie koleżankę z podobnym celem. 

Stąd też podjęłam decyzję, chcę te wszystkie Kobiety, które nie mają realnego wsparcia, zjednoczyć. 

CEL

Pracujemy nad systematycznością oraz determinacją. Naszym celem jest wyrobienie w sobie pozytywnego nawyku, jakim jest regularność w uprawianiu sportu.


Aby nasza praca przyniosła realna i mierzalne efekty, popracujemy również nad zdrowym odżywianiem.

Jesteśmy w różnym wieku, niektóre z nas mieszkają same, inne mają rodziny bądź jeszcze nie wyfrunęły z rodzinnego gniazda. Wprowadzanie zdrowych nawyków żywieniowych nie zawsze jest banalnie proste: „ale jak to, mam gotować dwa obiady? Jeden dla siebie, drugi dla pozostałych domowników?!”.
Nasze wyzwanie ma na celu POMÓC Ci etapami wprowadzać zdrowe nawyki żywieniowe. Pamiętaj, że rzucanie się od razu na głęboką wodę, powoduje jedynie frustrację, a w konsekwencji – odpuszczanie.


Kolejny mit, który obalimy: zdrowa dieta jest droga!


Uwierz mi, że będziemy PLANOWAŁY każde zakupy. Dzięki przemyślanej liście zakupów unikniemy marnowania jedzenia.


ZASADY

1. Przystępując do grupy, zobowiązujesz się do aktywnego uczestnictwa – angażuj się, wspieraj, dziel się swoimi obawami, porażkami oraz sukcesami.
Jesteśmy tu po to, aby wzajemnie się motywować do pracy nad lepszą sobą!


2. Zanim zaczniesz, zaprojektuj siebie na nowo. Najlepsza decyzja, do jakiej dojrzałaś – chęć poprawy jakości swojego życia. Aby cały proces miał sens, ważne byś doskonale wiedziała, co chcesz osiągnąć.


Zaplanuj DOKŁADNIE, w najdrobniejszym szczególe, jak zamierzasz wyglądać, w jaki sposób chcesz się zachowywać. Wypisz zestaw cech fizycznych i psychicznych, które będą Cię charakteryzowały. Możesz się opisać, możesz się narysować – każdy sposób jest dobry.


Wizualizacja, którą stworzysz na samym początku będzie Ci towarzyszyła przez cały czas. W trakcie naszego wyzwanie na pewno będzie ciężko. Pojawi się zwątpienie, pytanie: po co mi to wszystko?! Właśnie w tych ciężkich chwilach, wrócisz do swojej wizualizacji. Do wyobrażenia samej siebie, do której dążysz.
W trakcie wyzwania ulepszaj model samej siebie – pamiętaj, że matrycę zawsze możesz udoskonalać!


3. Wyzwanie przypada na czas, w którym będą Święta Bożego Narodzenia. Jednak ten magiczny czas poprzedzony jest adwentem. Doskonale się składa ponieważ urozmaicimy sobie okres oczekiwania. Stworzymy swoją wersję adwentowego kalendarza – zamiast czekoladek będzie coś pyszniejszego ;) Pozwól, że Cię zaskoczę!


4. Będziemy eksperymentowały w kuchni. Będziemy szukały nowych smaków. Liczę na Was i Waszą kreatywność. Razem możemy nauczyć się komponować pełnowartościowe posiłki.


5. Pamiętaj, że rezygnujemy ze słodyczy i alkoholu.


Jeżeli zachce nam się czegoś słodkiego, będziemy szukały zaspokojenia naszej zachcianki w owocach!


6. Pamiętaj, że stawiamy na szczerość wobec samych siebie oraz wobec innych uczestniczek.
Jeżeli odpuściłaś trening, to świat się nie zawali. Nie obarczaj się myślami: zawiodłam, jestem beznadziejna.
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą!!
Nic jednak nie usprawiedliwia świadomego lenistwa oraz braku konsekwencji ;)

Jeżeli jesteś zainteresowana dołączeniem do wyzwania masz następujące możliwości:
1. zostaw pod tym postem komentarz ze swoim adresem e-mail. Skontaktuję się z Tobą :)
2. Napisz bezpośrednio do mnie: paulina.92@poczta.onet.pl bądź
3. odezwij się na facebooku.


6 komentarzy:

  1. Bardzo fajne wyzwanie. Powodzenia i wytrwałości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie! :) pozdrawiam!

      Usuń
  2. tydzień opóźnienia to za dużo żeby dołączyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie! Zapraszam do grupy na Facebooka :) Działamy!!

      Usuń

Napisz, co sądzisz